Like

Streetwear-Η τάση που έγινε η νέα στάση ζωής! #2

Κατερίνα Μανωλαράκη για το likewoman.gr

Το streetwear δεν είναι κάποιο ενδυματολογικό φαινόμενο της εποχής. Υπάρχει στη ζωή μας εδώ και 40 χρόνια. Δεν έχουν περάσει όμως, παρά μόνο λίγες σεζόν που η άλλοτε ταπεινή, αυτή, ενδυματολογική επιλογή, κατάφερε επιτυχώς να περάσει στα μεγάλα σαλόνια της μόδας και να μετατραπεί σε ξεχωριστό τμήμα της βιομηχανίας της, ανά τον κόσμο.
Τη στιγμή που οι περισσότεροι από εμάς, επιλέγουμε να εντάξουμε τη φόρμα, στα καθημερινά μας σύνολα, σαν να φοράμε το τζιν μας, ενώ ταυτόχρονα οι διάφοροι διάσημοι, ανά τον κόσμο, δείχνουν τη σαφή προτίμηση τους στο, επονομαζόμενο, athleisure, που έχει αντικαταστήσει τα ευφάνταστα looks στις δημόσιες εμφανίσεις τους, προφανώς και συμπεραίνουμε πως το streetwear δεν είναι μια ακόμη περαστική τάση ή φάση, είναι η νέα στάση ζωής και δεν παρουσιάζει κανένα σημάδι δυνητικής κατάρρευσης.
Αλλά πως κατάφερε αυτό που άλλοτε υπήρξε το κίνημα της υποκουλτούρας να μετατραπεί στο major trend του κόσμου της μόδας, συνολικά;

Η μετάβαση στο Mainstream

Κι ενώ στη Supreme αποδίδεται η εκτόξευση του κινήματος, είναι άλλοι οι παράγοντες που το κατέστησαν τρόπο ζωής.
Από τη μια πλευρά το κίνημα του streetwear δεν έχει υψηλές απαιτήσεις. Δεν προϋποθέτει πολλά χρήματα και fancy ρούχα. Είναι περισσότερο δημοκρατικό και δίνει στον οποιοδήποτε τη δυνατότητα να συμμετάσχει σε ένα κίνημα μόδας.
Από την άλλη οι πιεσμένοι ρυθμοί της καθημερινότητας σε συνδυασμό με την ανάπτυξη άλλων μορφών επιχειρηματικής κουλτούρας, όπως είναι αυτή της Silicon Valley, όπου τα κοστούμια είναι το ένδυμα που θεωρείται παράταιρο για τις ώρες τις εργασίας, συνέβαλαν στην επικράτηση του streetwear.
Σήμερα θωρείται περισσότερο θεμιτό για μια γυναίκα να βγει το βράδυ της Παρασκευής φορώντας τα sneakers της, παρά ένα ζευγάρι δερμάτινες γόβες.

Τι φοράμε σήμερα και πως;

Το Lyst, η παγκόσμια πλατφόρμα αναζήτησης του κόσμου της μόδας μπορεί να μας δώσει τα πλέον έγκυρα στατιστικά στοιχεία. Σύμφωνα λοιπόν με τα δεδομένα της, οι καταναλωτές πραγματοποιούν περισσότερες αναζητήσεις για προϊόντα streetwear, σε όλη τη γκάμα των τιμών τους, από τα Luxury μέχρι τα περισσότερο προσιτά.
Σκεφτείτε ότι 1000 αναζητήσεις την ημέρα αφορούν στα Vetements x Reeboksports socks, ενώ τα Nike Air Max ’97 sneakers εξακολουθούν να βρίσκονται στο top 3 των αναζητήσεων γενικά. Παράλληλα, οι αναζητήσεις που αφορούν στα προϊόντα της Stussy αυξήθηκαν κατά 11% τους προηγούμενους μήνες, γεγονός που επισφραγίζει ακόμη περισσότερο τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη της δημοτικότητας της τάσης.

Τι φοράμε;
Όλο και περισσότερο street. Θέλετε ακόμη μια απόδειξη; Σκεφτείτε ότι, όπως δείχνουν τα δεδομένα της παγκόσμιας αγοράς, το 70% των fashion brands, είτε πρόκειται για οίκους μόδας, είτε για mainstream labels, εμπεριέχει στις συλλογές του κομμάτια που σχετίζονται με τη τάση.
Όπως όλα δείχνουν, τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια, θα ντυνόμαστε «χαλαρά», εκτός κι αν ένα κοσμογονικό γεγονός προκαλέσει τεκτονικές μεταβολές στον ενδυματολογικό μας κώδικα.

via athinorama