Like

Streetwear-Η τάση που έγινε η νέα στάση ζωής!

Κατερίνα Μανωλαράκη για το likewoman.gr

Το streetwear δεν είναι κάποιο ενδυματολογικό φαινόμενο της εποχής. Υπάρχει στη ζωή μας εδώ και 40 χρόνια. Δεν έχουν περάσει όμως, παρά μόνο λίγες σεζόν που η άλλοτε ταπεινή, αυτή, ενδυματολογική επιλογή, κατάφερε επιτυχώς να περάσει στα μεγάλα σαλόνια της μόδας και να μετατραπεί σε ξεχωριστό τμήμα της βιομηχανίας της, ανά τον κόσμο.
Τη στιγμή που οι περισσότεροι από εμάς, επιλέγουμε να εντάξουμε τη φόρμα, στα καθημερινά μας σύνολα, σαν να φοράμε το τζιν μας, ενώ ταυτόχρονα οι διάφοροι διάσημοι, ανά τον κόσμο, δείχνουν τη σαφή προτίμηση τους στο, επονομαζόμενο, athleisure, που έχει αντικαταστήσει τα ευφάνταστα looks στις δημόσιες εμφανίσεις τους, προφανώς και συμπεραίνουμε πως το streetwear δεν είναι μια ακόμη περαστική τάση ή φάση, είναι η νέα στάση ζωής και δεν παρουσιάζει κανένα σημάδι δυνητικής κατάρρευσης.
Αλλά πως κατάφερε αυτό που άλλοτε υπήρξε το κίνημα της υποκουλτούρας να μετατραπεί στο major trend του κόσμου της μόδας, συνολικά;

Πως ξεκίνησαν όλα

Αρχικώς, ό όρος streetwear αφορούσε αποκλειστικά στο «εύκολο» ντύσιμο. Το βολικό. Αυτό που επέλεγαν οι surfers του Los Angeles και οι skate-άδες. Ήταν τότε, στη δεκαετία του 70, που ο Shawn Stussy, γνωστός για την κατασκευή σανίδων του surf, αποφάσισε να λανσάρει τα δικά του t-shirts, με το slogan του, που μάλιστα δεν έλαχε ποτέ της τύχης του iconic- logo.
Οι ιστορικοί της μόδας, θεωρούν αυτόν τον θεμελιωτή και εμπνευστή, του κινήματος που σήμερα αποκαλούμε streetwear.

Η Supreme

Μετά τη California το στυλ άρχισε να γίνεται γνωστό και σε άλλες πολιτείες της Αμερικής. Ξεφεύγοντας από τον κύκλο των surfers, άρχισε να αφορά σε ένα περισσότερο διευρυμένο κοινό. Επόμενη στάση η Νέα Υόρκη. To streetwear αρχίζει να αποκτά όλο και περισσότερους φανατικούς οπαδούς.

Το 1994, ένα label, η Supreme, που ξεκίνησε ως κατάστημα με προϊόντα για skate, καταφέρνει να απογειώσει τη φήμη της νέας τάσης και τη δική της φυσικά. Καθόλου τυχαία όμως.
Σε όρους marketing, η εταιρία επιτυγχάνει αυτό που κάθε brand μόδας επιθυμεί: να δημιουργήσει ένα κίνημα. Με διάφορες ενέργειες, όπως είναι οι διάσημη διαδικασία παραδόσεων των προϊόντων της ή το περιεχόμενο των προωθητικών της ενεργειών, καταφέρνει να προσφέρει στους πελάτες της μια ξεχωριστή εμπειρία, κάνοντας τους να νοιώθουν σαν μέλη μια κλειστής ομάδας, μιας αδελφότητας, για την οποία αποκτούν την άδεια εισόδου τη στιγμή που από καταναλωτές, γίνονται πελάτες της μάρκας.

via athinorama