AΔΥΝΑΤΙΣΜΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ!

AΔΥΝΑΤΙΣΜΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ!

Η νέα χρονιά μόλις έχει ήδη ξεκινήσει, κι οι περισσότεροι από μας πασχίζουν να μπουν σε πρόγραμμα σε όλους τους τομείς της ζωής τους! Κάθε νέα αρχή και μια ευκαιρία για ξεκαθάρισμα, απολογισμό των προηγούμενων μηνών αλλά και προσδιορισμό νέων στόχων. Σε αυτούς τους στόχους, συχνά περιλαμβάνεται και η απώλεια βάρους. Έτσι, δεν είναι λίγοι που σκέφτονται πώς θα απαλλαγούν από τα περιττά κιλά που άφησε πάνω τους  η χρονιά που πέρασε! Για το λόγο αυτό ρωτήσαμε για εσάς, την κλινική διατροφολόγο Σοφία Ελευθερίου να μας πει πως μπορούμε επιτέλους να απαλλαγούμε μια και καλή από τα περιττά κιλά!

αδυνατισμα

Ποιοι είναι οι στόχοι ενός προγράμματος απώλειας βάρους;

Στόχο ενός προγράμματος απώλειας βάρους θα πρέπει να αποτελεί η ουσιαστική μείωση των πόντων, η μείωση του λιπώδους ιστού και η συνολική βελτίωση της εικόνας σώματος αλλά και των δεικτών υγείας (αιματολογικές εξετάσεις, αρτηριακή πίεση κλπ). Δραστικές δίαιτες και απότομες αυξομειώσεις του βάρους πιθανότατα να οδηγήσουν σε κακή εικόνα σώματος αλλά και σε προβλήματα υγείας. Συνεπώς, η λύση δεν είναι να στραφούμε σε δίαιτες επικίνδυνες για την υγεία, δίαιτες οι οποίες υπόσχονται ταχεία απώλεια βάρους με κάθε κόστος. Αντίθετα, θα πρέπει να επιδιώκεται απώλεια βάρους βασισμένη σε υγιεινά εξατομικευμένα πρότυπα διατροφής τα οποία ως στόχο τους έχουν την μακροχρόνια συμμόρφωση σε ένα νέο τρόπο ζωής, την βελτίωση των διατροφικών συνηθειών του ατόμου, την αποφυγή ακραίων συμπεριφορών και την αποσύνδεση του φαγητού από συναισθηματικούς παράγοντες.

Ποιες δίαιτες θεωρούνται επικίνδυνες για την υγεία και την εμφάνιση;

Δίαιτες που αποκλείουν ολόκληρες ομάδες τροφίμων, δίαιτες που οι δημιουργοί τους ισχυρίζονται ότι μπορούμε να πετύχουμε υπερβολική απώλεια βάρους σε πολύ μικρό διάστημα, δίαιτες που υπόσχονται μόνιμη απώλεια βάρους χωρίς στερήσεις, βασισμένες σε περίπλοκα πρότυπα τα οποία δεν σέβονται τις αρχές της μεσογειακής διατροφής αλλά και τον τρόπο ζωής μας, θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να μην εφαρμόζονται. Παραδείγματα τέτοιων διαιτών είναι: δίαιτες με σούπες, δίαιτες αποτοξίνωσης μόνο με φρούτα, χημικές δίαιτες, δίαιτες με υποκατάστατα γευμάτων, δίαιτες που βασίζονται σε ροφήματα και κάψουλες, αποτοξινωτικές μονοφαγικές δίαιτες, διάσημες ανορθόδοξες δίαιτες που τάζουν
απώλεια βάρους περισσότερη των 2-3 κιλών την εβδομάδα.

Ποιος είναι ο κίνδυνος της απότομης απώλειας βάρους;

Ραγδαία μείωση του βάρους συχνά οφείλεται περισσότερο σε απώλεια υγρών και λιγότερο σε μείωση του λιπώδους ιστού, ενώ συχνά συντελεί στην ταχεία επανάκτηση του βάρους (φαινόμενο γιο-γιο) που είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για την οστική πυκνότητα του ατόμου, αλλά και για την μυϊκή μάζα. Αυστηρές δίαιτες που προσφέρουν απώλεια μεγαλύτερη των 4-5 κιλών μηνιαία, συνήθως κουράζουν τους ανθρώπους που τις εφαρμόζουν και έτσι επανέρχονται στις πρότερες συνήθειές τους σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, με λογικό επακόλουθο την επάνοδο του βάρους. Αντίθετα, στόχο κάθε εξατομικευμένου υγιεινού διαιτητικού πλάνου, αποτελεί η βελτίωση των διατροφικών συνηθειών με σκοπό την μείωση των πόντων και τη βελτίωση της εικόνας σώματος, επιτυγχάνοντας την μέγιστη δυνατή μείωση του λιπώδους ιστού ώστε να είναι μόνιμο το αποτέλεσμα.

Τι περιλαμβάνει ένα ισορροπημένο προγραμμα διατροφής;

Ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο για απώλεια βάρους περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις διατροφικές ομάδες (όπως κρέας, ψάρι, κοτόπουλο, λαδερά φαγητά, όσπρια, ζυμαρικά, φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά κλπ), σε συγκεκριμένη ποσότητα και με συγκεκριμένη συχνότητα εβδομαδιαίως. Με τον τρόπο αυτό καλύπτονται οι διατροφικές ανάγκες του οργανισμού μας και προλαμβάνονται διατροφικές ελλείψεις, ενώ μπορούμε να επιτύχουμε μείωση του βάρους της τάξης των 4-5 περίπου κιλών τον μήνα. Τέλος, στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής, θα πρέπει να επιδιώκεται επαρκής φυσική δραστηριότητα, αφού βασικός στόχος κάθε αλλαγής διατροφικών συνηθειών είναι η βελτίωση της
ψυχικής και σωματικής υγείας και ευεξίας.

Ακολουθούν βασικές διατροφικές συμβουλές για ισορροπημένη διατροφή από την Σοφία Ελευθερίου, κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο.

Καταναλώστε καθημερινά αρκετά δημητριακά, φρούτα και λαχανικά

Συστήνεται η κατανάλωση 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών ημερησίως (1 μερίδα φρούτου αντιστοιχεί σε 1 μέτριο φρούτο ή ½ φλιτζάνι χυμό, 1 μερίδα λαχανικών αντιστοιχεί σε ½-1 φλιτζάνι λαχανικών).

Καταναλώστε αρκετές φορές την εβδομάδα ψάρια και θαλασσινά

Τα ψάρια και τα θαλασσινά αποτελούν πηγή ω3 λιπαρών οξέων, πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας και στερούνται των κακών λιπαρών του κρέατος. Προσπαθήστε να καταναλώνετε τουλάχιστον 2 φορές εβδομαδιαία λιπαρά ψάρια, όπως το σκουμπρί,  σαρδέλα και ο σολομός.

Προτιμήστε άπαχο κρέας λίγες φορές την εβδομάδα

Το κόκκινο κρέας εξ’ αιτίας της υψηλής του περιεκτικότητας σε κορεσμένο λίπος και χοληστερόλη συστήνεται να μην καταναλώνεται περισσότερο από 1-2 φορές την εβδομάδα. Προτιμήστε άπαχο κόκκινο κρέας και πουλερικά χωρίς την πέτσα.

Συμπεριλάβετε παραδοσιακά ελληνικά πιάτα στην διατροφή σας

Επιλέξτε μεσογειακά πιάτα όπως γεμιστά με κιμά και ρύζι, λαχανοντολμάδες, γιουβαρλάκια, χορτόπιτες, όσπρια και λαδερά φαγητά (μπάμιες, φασολάκια κά) με περιορισμό στην χρήση ελαιολάδου, καθώς αποτελούν υγιεινές εναλλακτικές που συνδυάζουν προιόντα ζωικής προέλευσης με τρόφιμα φυτικής προέλευσης.

Καταναλώστε μικρά και συχνά γεύματα καθόλη την διάρκεια της ημέρας

Προσπαθήστε να έχετε 2-3 κύρια γεύματα και 2-3 ενδιάμεσα σνακς ημερησίως ώστε να μην αφήνετε το στομάχι σας άδειο για πολλές ώρες.

Καταναλώστε 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών ημερησίως

Προτιμήστε γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά, ώστε να λάβετε επαρκή ποσότητα ασβεστίου ημερησίως, χωρίς να επιβαρυνθείτε με το ζωικό λίπος που περιέχουν (1 μερίδα γαλακτοκομικού αντιστοιχεί σε 1 φλιτζάνι γάλα (240 ml), 1 κεσεδάκι γιαούρτι (200 ml), 30-50 γραμμάρια τυρί κατά προτίμηση χαμηλό σε λιπαρά).

Χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο με μέτρο

Το ελαιόλαδο έχει σημαντική θρεπτική αξία και συνεισφέρει στη καλή υγεία της καρδιάς και των αγγείων. Συστήνεται να καταναλώνεται ωμό για να επωφελούμαστε στο μάξιμουμ των ιδιοτήτων του και να προστίθεται στο τέλος, κατά το μαγείρεμα. Ωστόσο, η κατανάλωσή του θα πρέπει να γίνεται με μέτρο καθότι προσδίδει αρκετές θερμίδες.

Προτιμήστε γλυκά χαμηλά σε ζωικά λιπαρά και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά

Τα γλυκά είναι πλούσια σε θερμίδες, όχι όμως και σε θρεπτική αξία και γι’ αυτό τον λόγο η κατανάλωση τους συστήνεται να γίνεται με μέτρο, δηλαδή 1-2 φορές την εβδομάδα. Αποφύγετε γλυκά πλούσια σε κορεσμένο λίπος όπως αυτά που περιέχουν μεγάλη ποσότητα από κρέμα γάλακτος και βούτυρο. Προτιμήστε σπιτικά γλυκά με βάση τα δημητριακά, τα φρούτα και τους ξηρούς καρπούς.

Καταναλώστε αλάτι με μέτρο

Η υπερβολική κατανάλωση νατρίου, του βασικού συστατικού του αλατιού σχετίζεται με αυξημένη αρτηριακή πίεση και κατακρατήσεις υγρών. Για το λόγο αυτό προσπαθήστε να μειώσετε την κατανάλωση αλατιού κατά την επεξεργασία των τροφίμων και επιλέξτε τρόφιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε αλάτι. Επιπλέον, στο εμπόριο κυκλοφορούν υποκατάστατα άλατος χαμηλά σε νάτριο.

Μην ξεχνάτε την ενυδάτωση του οργανισμού σας

Προσπαθήστε να καταναλώνετε αρκετά υγρά κατά την διάρκεια της ημέρας. Τα ζεστά ροφήματα για τις κρύες μέρες του χειμώνα και τα κρύα ροφήματα για τις ζεστές ημέρες του φθινοπόρου αποτελούν εναλλακτική επιλογή για την ενυδάτωση του οργανισμού.

Καταναλώστε αλκοόλ με μέτρο

Τα αλκοολούχα ποτά συστήνεται να καταναλώνονται με μέτρο στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής. Περιορίστε την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών με μέγιστο ημερησίως τα 2 ποτά για τους άντρες και το 1 ποτό για τις γυναίκες (1 αλκοολούχο ποτό = 120 ml κρασί, 330 ml μπύρα, 50 ml ποτού με υψηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ).

By | 2016-11-17T15:32:36+00:00 January 27th, 2016|BLOG, HEALTH, TIPS|0 Comments
H τέχνη που υπηρετούμε με αστείρευτα δημιουργικό πάθος, μας έκανε να αισθανόμαστε την ανάγκη πως το κομμωτήριο σήμερα πρέπει να καταρτίζεται από έμπειρους επαγγελματίες, άριστα εκπαιδευμένους για να βιώνετε την κάθε επίσκεψη στα κομμωτήριά μας, σαν μοναδική εμπειρία προσιτής πολυτέλειας. Ορμώμενοι από αυτήν την φιλοσοφία, τα κομμωτήρια ikonomakis, έχουν δημιουργήσει το δικό τους εκπαιδευτικό κέντρο έτσι ώστε να εξασφαλίσουν την ομοιογένεια, τη συνεχή τεχνική και ποιοτική αναβάθμιση των συνεργατών τους. Σας καλωσορίζουμε λοιπόν στην ιστοσελίδα μας και ευχόμαστε να απολαύσετε μαζί μας την προσπάθεια για διαρκή αναβάθμιση της κομμωτικής τέχνης. Καλή απόλαυση!